dlm.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ekonominin Metodu ve Amacı | Case, Fair & Oster; Principles of Economics, Chapter 1 (Pearson Education International, 10th edition) |
2 | Ekonomik Problem: Yokluk ve Seçim | Case, Fair & Oster; Principles of Economics, Chapter 2 (Pearson Education International, 10th edition) |
3 | Talep,Arz ve Pazar Dengesi | Case, Fair & Oster; Principles of Economics, Chapter 3 (Pearson Education International, 10th edition) |
4 | Talep ve Arz Uygulamaları ve Elastikiyet | Case, Fair & Oster; Principles of Economics, Chapters 4&5 (Pearson Education International, 10th edition) |
5 | Hanehalkı Davranışları ve Tüketici Seçimi | Case, Fair & Oster; Principles of Economics, Chapter 6 (Pearson Education International, 10th edition) |
6 | Ara Sınav 1 | 4 Nisan 2014 |
7 | Üretim Süreci: Kar Maximizasyonu Altında Firma Davranışları | Case, Fair & Oster; Principles of Economics, Chapter 7 (Pearson Education International, 10th edition) |
8 | Kısa Dönem Maliyet ve Çıktı Kararları | Case, Fair & Oster; Principles of Economics, Chapter 8 (Pearson Education International, 10th edition) |
9 | Uzun Dönem Maliyet ve Çıktı Kararları | Case, Fair & Oster; Principles of Economics, Chapter 9 (Pearson Education International, 10th edition) |
10 | Girdi Talebi | Case, Fair & Oster; Principles of Economics, Chapter 10 & 11 (Pearson Education International, 10th edition) |
11 | Ara sınav 2 | Case, Fair & Oster; Principles of Economics, Chapter 10 & 11 (Pearson Education International, 10th edition) |
12 | Genel Denge ve Tam Rekabetin Etkinliği | Case, Fair & Oster; Principles of Economics, Chapter 12 (Pearson Education International, 10th edition) |
13 | Genel Denge ve Tam Rekabetin Etkinliği | Case, Fair & Oster; Principles of Economics, Chapter 12 (Pearson Education International, 10th edition) |
14 | Aksak Rekabet Piyasaları | ***Case, Fair & Oster; Principles of Economics, Chapter 13,14 & 15 (Pearson Education International, 10th edition) |
15 | Dışsallıklar, Kamu Malları, and Sosyal Seçim | Case, Fair & Oster; Principles of Economics, Chapter 16 (Pearson Education International, 10th edition) |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Case, Karl; Fair, Ray; and Oster, Sharon; Principles of Economics with MyEconLab Student Access Card, Pearson – Prentice Hall, 10th edition, 2012. Öğrencilerin ders kitabını alması ZORUNLUDUR. Dersin ödevleri ve asistanların işleyeceği tekrar derslerindeki problemler, her öğrencinin aldığı kitabın içinde bulunan şifreyle giriş yapacakları, kitabın MyEconLab adıyla varolan online sistemi üzerinden çözülecek ve bu ödevler sistemin kendisi tarafından notlandırılıp dersin hocasına sistem üzerinden iletilecek. Ödevlerin dönem sonu notuna etkisi %20 dir. HER ÖĞRENCİNİN KİTABI ALMASI ZORUNLUDUR. HER ÖĞRENCİNİN ALDIĞI KİTAPTA KENDİNE ÖZEL SİSTEME GİRİŞ YAPACAĞI ŞİFRE BULUNMAKTADIR. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | http://eco.ieu.edu.tr/tr/econ101principlesmicroeconomics linkine gittiğiniz takdirde sisteme nasıl kayıt olacağınızı anlatan detaylı bilgi dosyasına ulaşabilirsiniz. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 15 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 8 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 2 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 25 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 3 | |
Arazi Çalışması | | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 8 | 2.5 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | | | |
Proje | | ||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 14 | |
Final Sınavı | 1 | 12 | |
Toplam | 153 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Lojistik ve tedarik zinciri alanında aldığı uygulamalı eğitim sayesinde, karmaşık sorunları analiz edebilmeli ve farklı düşüncelerden sentez yaratma yoluyla sorunlara çok yönlü bir bakış açısı getirebilmeli ve ve iyileştirilebilecek konuları fark edebilmeli böylece yenilikçi süreçler ile fırsatlar yaratabilme yetkinliğine sahip olmalı | X | ||||
2 | Sanayi kuruluşları ile gerçek sorunların çözümüne ilişkin proje çalışmalarıve sosyal sorumluluk etkinliklerinde yer alarak, çalışma alanını iyi tanımalı, proje yönetimi ve takım çalışması konusundaki deneyimi sayesinde uygulamada karşılaşılabilecek problemleri teşhis edebilmeli ve bunlara çözüm bulabilmeli | X | ||||
3 | Aldığı disiplinlerarası eğitim sayesinde, akademik ve profesyonel hayatta karşılaşabileceği problemlere lojistik ve tedarik zinciri süreçlerinde var olan kısıtları göz önüne alarak, amaçlar doğrultusunda yaratıcı çözümler getirebilmeli | X | ||||
4 | Kişisel ve mesleki yetkinliğini güncel tutabilmek için ilgili iletişim ağlarının içinde yer almalı, çalıştığı sektörle ilgili değişimleri takip edebilmeli, gerektiği durumlarda kendini geliştirebilmeli; | X | ||||
5 | Sektör ile ilgili mesleki kuruluşlar ve pazardaki lider firmalar ve bunların sektördeki konumları hakkında bilgi sahibi olmalı; | |||||
6 | Lojistik yönetimi ve tedarik zinciri alanlarında kullanılan güncel ve yaygın bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmeli, mevcut yazılımların güçlü ve zayıf yönlerini tespit edebilmeli | |||||
7 | Bulunacakları pozisyonda dahil oldukları grup iletişiminden kaynaklanabilecek sorunları proaktif kararlar vererek önleyebilmeli | |||||
8 | Süreçlerde oluşabilecek belirsizlikleri ve doğabilecek sorunları öngörebilmeli; esnek, etkin ve hızlı çözümlerle yönetebilmeli; | |||||
9 | Departmanlar ve tedarik zinciri üyesi firmalar arasındaki koordinasyon mekanizmalarını anlamak ve entegrasyon süreçlerinde rol üstlenebilecek yetkinliklere sahip olmalı | |||||
10 | Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerini yönetim bilimi bakış açısı ve analitik yaklaşımlar kullanarak inceleyebilmeli, ilgili kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle analize edebilmeli, verileri yorumlayabilmeli ve değerlendirebilmeli | |||||
11 | Lojistik faaliyetleri kapsamında tasarım, planlama ve karar alma ile ilgili kuramsal yöntemleri uygulama alanlarında kullanabilmeli | X | ||||
12 | Lojistik ve tedarik zinciri alanında kullanılan klasik ve güncel kuramları, sektördeki gelişmeleri, değişimleri ve yönelimleri göz önünde bulundurarak yorumlayabilmeli ve değerlendirebilmeli | |||||
13 | İkinci bir yabancı dili orta duzeyde kullanabilmeli | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest